Alma Tadema.org, welcome & enjoy!
|
|
|
Frederick Mccubbin
Australian Painter, 1855-1917
By the early 1880s, his work began to attract considerable attention and won a number of prizes from the National Gallery, including a 30-pound first prize in 1883 in their annual student exhibition, and by the mid-1880s began to concentrate more on the works of the Australian bush which made him most famous. In 1883, he received first prize in the first annual Gallery students' exhibition, for best studies in colour and drawing. In 1888, he became instructor and master of the School of Design at the National Gallery. In this position he taught a number of students who themselves became prominent Australian artists, including Charles Conder and Arthur Streeton. He continued to paint through the first two decades of the 20th century, though by the beginning of World War I his health began to fail. He travelled to England in 1907 and visited Tasmania, but aside from these relatively short excursions lived most of his life in Melbourne. McCubbin married Annie Moriarty in March, 1889. They had seven children, of whom their son Louis also became an artist. In 1901 McCubbin and his family moved to Mount Macedon, where he was inspired by the surrounding bush and has experimented with the light and its effects on colour in nature. In 1912, Related Paintings of Frederick Mccubbin :. | Forest Macedon by Frederick McCubbin | Brighton Landscape | Sawing Timber | The Coming of Spring | Princes Bridge | Related Artists: Bartolome CarduchoItalian, 1554-1608 fredrik westinFredric Westin, född den 22 september 1782 i Stockholm, död 13 maj 1862 i Stockholm, historie- och porträttmålare.
Westin hade varit elev hos Lorens Pasch d.y. och Louis Masreliez på Konstakademien. Sedan han 1808 blivit kallad till akademiens agr?? och förordnad till konduktör vid kungliga museet blev han 1812 invald i Konstakademiens styrelse. Han blev 1815 vice professor och 1816 professor vid Konstakademien. Där var han också 1828-1840 direktör. 1843 utnämndes han till hovintendent.
Till hans tidigare skede och till hans främsta alster hör "Dagens stunder", fyra dörrstycken i Karl Johans sängkammare på Rosersbergs slott med antikiserande figurer: Aurora som strör blommor över jorden, Apollon med sitt fyrspann, Diana följd av Aftonrodnaden samt Natten med sitt stjärnströdda dok (1812-13). På Säfstaholms slott finns "De fyra årstiderna presiderade av jordens gudinna" (1843), på Rosendals slott "Hebe med örnen" (1832) och "Flora bekransande Linn??s byst" (1843) och vid Stockholms universitet "Musiken, föreställd av en grupp unga flickor". Han målade också kompositioner ur den svenska historien ("Olof Skötkonungs dop", "Lutherska lärans antagande").
Westin målade en stor mängd porträtt då han under Karl XIV Johans tid var konstnären på modet. Som porträttmålare var han dock inte enhälligt uppskattad. En kritiker som Silverstolpe beklagade 1809 att en konstnär som "äger så mycken färdighet till stöd för sitt sökande av idealet" sysselsatte sig med en konst av så lågt värde och hoppades att han "måtte återvända från den platta verkliga världen till den poetiska." Hammarsköld menade 1818 att av de svenska konstnärerna var det Westin som hade de ringaste anlagen för porträttmålning. Scholander kallade hans porträtt för "vaxgubbar". Andra hade lovord att fälla över Westins porträtt. Gerss ansåg att Westins porträtt hade likhet och behag i uttrycket, enkelhet i ställning och klädsel, urval av natur i formerna och säkerhet och sanning i utförandet. Wennberg kallade honom "den förste svenske tecknarens Lorenz Paschs så värdige fosterson".
Under Karl XIV Johans tid målade han rad porträtt på kungafamiljen. 1824 målade han en populär allegori över kronprinsessan Josefinas ankomst till Sverige, där Saga i gul och blå dräkt sitter på marken framför en runsten och blickar upp mot skyn där kronprinsessan i röd och vit dräkt svävar ned på en molntapp omgiven av tre amoriner. 1838 målade han Karl XIV Johan till häst på Ladugårdsgärdet hälsande med den trekantiga hatten.
Efter att Sandbergs altartavla för Sankt Jacobs kyrka hade underkänts vände sig de ansvariga till Westin med uppdraget att måla en altartavla. Målningen, "Kristi förklaring" var klar 1828 och resultatet blev både hyllat och kritiserat. Andra altartavlor av Westin finns i Kungsholms kyrka ("Kristi uppståndelse", 1825), Åbo domkyrka ("Kristi förklaring", 1836), Uddevalla kyrka ("Kristus välsignar barnen") samt Carl Gustafs kyrka ("Kristi begravning", 1832). Horace pippin1888-1946
was a self-taught African-American painter who worked in a naive style. The injustice of slavery and American segregation figure prominently in many of his works. He was born in West Chester, Pennsylvania, and grew up in Goshen, New York. There he attended segregated schools until he was 15, when he went to work to support his ailing mother.Pippin served in the 369th infantry in Europe during World War I, where he lost the use of his right arm. He said of his combat experience: His activity as a painter did not begin in earnest until 1930. One of his best-known paintings, his Self-portrait of 1941, shows him seated in front of an easel, cradling his brush in his right hand (he used his left arm to guide his injured right arm when painting). His painting of John Brown Going to his Hanging (1942) is in the collection of the Pennsylvania Academy of the Fine Arts in Philadelphia. Among Pippin's works are many genre paintings, such as the Domino Players (1943), in the Phillips Collection, Washington D.C., and several versions of Cabin in the Cotton.
|
|
|
|
|
|
|
|
All the Alma Tadema's Oil Paintings
Supported by oil paintings and picture frames
Copyright Reserved
|